Arada Gelenler (Beni en çok mutlu eden şey nedir?)

Bazı şeyler üzerine düşünmediğimizi düşünüyorum. Mesela ben düşünülmediğini düşündüğüm şeyleri düşünmeyi severim. Günlük hayatta fark etmediğimiz o kadar garip şeyler var ki bunları fark edince biz garip oluyoruz. Allah aşkına söyleyin; bir uzaylı dünyamıza gelse de bizi akşam vakti izlese. Kendimize bir yer edinmişiz, boynumuz ağrımasın diye kafamızı koyacak yumuşak bir nesne, üşümeyelim diye bir örtü (her şey de düşünülmüş) hazırlanıyoruz. Ne yapıyor bu insanlar? Uyuyacak. İyi de uyku ne? Yaşam süremizin yarısını, gökyüzünün karanlık yüzünü neden kıpırdamadan bir tür trans halinde geçiriyoruz? Ben uzaylı olsam cidden merak ederdim ne yapıyor bu insanlar.
İşte böyle garip şeyleri düşünüyorum ister istemez aklıma geliyor. Seviyorum böyle düşünceleri. Aynı uzaylı bizim neden üst üste kurulmuş kutularda yaşadığımızı da merak edebilirdi; Dünya bu kadar büyükken.
Mesela bu hayatta yapmaktan en çok mutlu olduğum şeyi de düşündüm. Ne için yaşadığımı. Hala daha kendime soruyorum ve sordukça sorular artıyor cevaplar artacağına.
İlk önce; ki birçok insanın da benim gibi düşüneceğini farzederek, para kazanmak mı dedim; ama sonra bunun bir amaç değil araç olduğunu fark ettim. İnsan harcayamadıktan sonra neden para kazanmak istesin? Sonra nelere harcayacağımı düşündüm. Kıyafet? Araba? Lüx eşyalar? Bunlar beni mutlu etmez ki. Şöyle düşündüm, çok istediğim her ne olursa olsun, satın aldıktan sonra sıradanlaşıyor ve ona sahip olmak bir süre sonra hiçbir duygu vermiyor insana. Beni eşyalar mutlu etmiyor. Sonra elbette gezmek aklıma geldi, bütün dünyayı baştan  uca gezmek!
Evet, çok güzel özgürleştirici bir eylem ve keşif duygusu inanılmaz! Ama bu da beni bir yere kadar mutlu eder diye düşündüm; çok tatmin edici ama benim aradığım cevap bu değildi.
Aslında sonunda aradığım cevabı içimde buldum. Beni en çok mutlu eden, bu dünyaya gelmemin bir fark yarattığı anlar; benim yaşama, varolma sebebim. Başka birine yardım edebildiğimi hissettiğim o an bu dünyada benden mutlusu yok. İnsanın işe yaradığını hissetmesi bize bahşedilen en güzel duygu değil de nedir?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

14 Şubat Sevgililer Gününde İzlenecek Kalıplardan Sıyrılmış 14 Film

Dr Jekyll ve Mr. Hyde / 1931

The Crow / Karga / 1994