The Shinning



Her saniyesi; noktasından virgülüne kadar kusursuz.. Muhteşem.. Stanley Kubrick' in mükemmelik senfonisi.. Şaheseri.. Beni durdurmazsanız sabaha kadar; hatta günlerce bu filmi övebilirim.

Bazı anlar var; çok güzel bir ses duyduğumda örneğin duygulanıyorum ve bunda ilahi bir güzellik hissediyorum. İnsan sesinde duygulara dokunan bir güzellik. İnsanın ne kadar muhteşem yaratıldığını hissettiğim o an. "The Shinning" filmini izlerken de böylesi bir duyguya kapıldım; yani insanın kendi küçük dünyasındaki mükemmelliği yakalaması.. Böyle bir film "The Shinning." İnsanı izlerken hem geren hem de hayranlık uyandıran bir film. İlk izleyişim lise yıllarındaydı ve dilim tutuldu bu güzellik karşısında. İlk izleyişim diyorum; çünkü daha sonra defalarca ve defalarca izledim.

Bir insanın en sevdiği filmin bir korku filmi olması enteresan. Ancak ne yapabilirdim bu güzellik karşısında; çaresizce listemin en başına kondurdum. Bunda ustanın payı olduğu kadar Jack Nicholson' un çılgınlığa varan Jack Torrence performansının da etkisi olduğunu söylemezsem olmaz!
Özellikle kültleşmiş "Here's Johnny!" sahnesi filmi izlemeyenlerin bile hatırındadır.

İnsanlardan uzak otelin birbirinden uzak koruyucuları. Kafa karıştırıcı bir son ve insanı gerim gerim geren anlar. Müziğin insanın tüylerini diken diken eden tınısı. İhtişam içindeki yalnızlığın korkutucu sessizliği.

Stanley Kubrick; müthiş bir yönetmensin. 10/10

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

14 Şubat Sevgililer Gününde İzlenecek Kalıplardan Sıyrılmış 14 Film

Dr Jekyll ve Mr. Hyde / 1931

The Crow / Karga / 1994