Wuthering Heights / Uğultulu Tepeler / 1939




Uğultulu tepeler pek çok kez sinemaya uyarlanmış bir roman..
Ben ne diğer uyarlamaları izledim ne de romanı okudum.
Genelde romanı okuduktan sonra filminin olduğunu öğrenir; meraklanıp heyecanlanırız ya bana bu sefer tersi oldu.
Bu filmden sonra Uğultulu Tepeler romanını arıyorum kitapçılarda.. 
Heatcliff... 
Bu uyarlamada öykünün yarıda kesildiği söyleniyor, devamındaki intikam hikayesi anlatılmamış.
Fakat ben o intikam hırsını Laurence Olivier in gözlerinde gördüm zaten.
Vahşi ve sert yaratılışlı "Heatcliff'' onun hırsını, sevgisini, nefretini ve aşkını izledim bir romanı okur gibi.. 
Karşısında da "Ben Heatcliff'im" diyebilen (aşık ile maşuk un hikayesi gibidir), sevgisiyle ruhundaki perdeleri kaldırabilen fakat toplumun dayattığı kuralları, kalıpları kıramayan; hayat dolu Cathy; Merle Oberon un tüm güzelliği ve "hissettiren" oyunculuğuyla. 
Onun canlılığına rağmen Heatcliff' te daha çocukluktan gelen hırçınlık, dünyaya karşı dinmeyen öfke vardır. 
İzlerken hepimiz  birlikte olmalarını istesek de ne zaman beraber olsalar her zaman bir huzursuzluk, bir gölge vardır üstlerinde.
Ne gariptir ki Heatcliff ortalıkta yokken izleyici rahat bir nefes alır. 
Heatcliff in bir lanet gibi taşıdığı huzursuzluğu çevresindeki herşeyi yakıp yok edecek kudrettedir. 
Öfkesi gibi aşkı da serttir, bedeli ağırdır... 
Hepimiz anlarız ki dramatik son aslında başından bellidir.. 
Birbirlerini seven ve bir türlü kavuşamayan insanların hikayelerini pek çok kez dinledik.
Genelde birbirine benzer hikayeler; binbir çeşit entrika ile ayrılan aşıkların; mutlu veya trajik sonları anlatılır bizlere. Ancak kaç tanesi imkansızlığı bu kadar hissettirebilir, bilmiyorum..
Şanssızlığı "Rüzgar Gibi Geçti" ve "Mr. Smith Washington' a Gidiyor" gibi kültlerle aynı dönemde gösterilmesi olan film, hakkı teslim edilmemiş bir eser, ancak günümüzde farkedilmesi gereken, anlatılmış en iyi aşk hikayelerinden biri...

Heatcliff : Hayatım olmadan yaşayamam...Ruhum olmadan ölemem..


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

14 Şubat Sevgililer Gününde İzlenecek Kalıplardan Sıyrılmış 14 Film

Dr Jekyll ve Mr. Hyde / 1931

The Crow / Karga / 1994